Novel : Never Let Go 1

Nama Pena : Snow_queen

Tema majlis prom night yang diadakan di sekolahnya adalah bebas.. Dia megenakan night gown berwarna ungu beserta high heel jenama vincci yang warnanya senada dgn baju.. rambutnya yang panjang itu disanggul tinggi serta seutas rantai mutiara menyerlahkan lagi kecantikan si pemakainya yang berdarah kacukan Melayu Korea..

” wow anak papa nampak cantik mlm ni” puji Dato’ Hakimi kpd anak bongsunya itu.

” tengok la adik sapa pa hehehe” sambung abangnku pula membuatku tersipu-sipu malu..

” so.. Hana pergi dulu pa.. abg..” ujarku sambil menyalami tangan papa.

Di majlis prom night..

Hana mencari kelibat seseorang yg akan menjadi teman menarinya malam ini..

” awk nampak cantik malam ni” sapa Adam tersenyum manis..

“awak pun nampak segak malam ni” pujiku kepada Adam yang kelihatan segak mengenakan tuxsedo berwarna hitam…

” so shall we??” Adam menghulurkan tanganya kepadaku..

Kami ke tengah dewan apabila majlis bermula. Alunan muzik membuai perasaanku sambil menatap wajah Adam..arghhh perasaan apakah ini desis hatiku.. segera aku teringat sehari sebelum majlis Adam telah melamarku untuk menjadi temannya untuk malam ini membuatkan ku tersenyum..

Dalam asyik melayan angan-angan indah tiba-tiba muzik berhenti. Aku melihat Maya and the geng berjalan ke arahku dan Adam dengan angkuh.. Maya merentap tangan Adam dari genggaman tanganku sambil tersenyum sinis.

” kenapa Maya?” tanyaku lembut tapi dibalas dengan jelingan oleh Maya.

“honey, I dah lama cari u, u buat apa dengan perempuan ni?”

“tak de apa-apa just menari dengan Hana” bls Adam sambil merangkul pinggang Maya

“Yul apa semua ni?” tanyaku

” ko ni lampi la..Adam ni pak we Maya..satu sekolah dah tau..yang ko dok terhegeh-hegeh dekat si Adam ni pehal?” ujar Kelly menjawab persoalan yang bermain di fikiranku..

” Yul, cakaplah yang awak melamar saya jadi teman awak haritu..bukan saya yang terhegeh-hegeh kat awak”

” ye, memang aku yang melamar ko aritu tapi tak sangka yang ko terima padahal aku just main je”

Main-main..aku berasa segala neuron dalam otakku sudah terputus ataupun tercabut sebab tak dapat nak mencerna ayat yang mudah tu dengan baik..

“honey, u ni nakal tau..”kata-kata Maya membuatkan ku benci pada semua orang.. baiklah aku mesti pertahankan maruah aku..

Pang.. semua orang terpempam dengan kejadian yang tidak disangka-sangka itu.. aku merasakan tanganku pedih kerana menampar Adam terlalu kuat.. terimah kasih atas penghinaan ini..terima kasih tuk kebahgiaan ini walaupun singkat..aku benci nak tengo muka ko..ujarku berlalu pergi setelah meluahkan kata-kata itu…

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Mimpi lima tahun itu yang sering menggangu lena tidur Hana membuatkan gadis itu terasa seksa..dan harini dia bermimpi lagi mimpi yang sama.. lantas di kerling jam yang tersangkut di dinding..ah dah pukul 6.

Setelah membersihkan diri dan menunaikan kewajipan pada yang satu perempuan yang berusia 22 Tahun itu bersiap-siap untuk ke pejabat.

” eh tak sarapan dulu?” sapa mak Mah wanita yang dianggap sebagai ibunya sendiri setelah ibunya meninggal ketika melahirkan dia di salam dan dicium tangannya dengan penuh hormat.

” tak pelah mak Mah, Hana break fast dkt pejabat jelah”

Di pejabat…

” selamat pagi cik Hana” sapa beberapa orang pekerja yang mengenalinya sewaktu di dalam lif. Hana tersenyum sambil membalas ucapan mereka.

Eh mamat gatal mana pulak dok kacau s/u aku ni.. Hana berjalan mendekati meja Suraya lantas di tarik telinga mamat yang dok mengacau setiausahanya pagi-pagi tu

“adeh” lelaki itu mengaduh kesakitan kerana aku pulas telinganya

” Su, mamat gatal ni buat apa kat awak? Amboi biasa ni pagi-pagi lagi kacau anak dara orang” ujarku

” erk..tak de pape cik Hana.. Tuan Zafran tanya khabar je”

“ooo.. awak buat la kerja awak ek biar saya ajar laki gatal ni dalam bilik saya” ujar Hana sambil menarik Zafran kedalam pejabatnya..

” sakit?” tanyaku bila melihat Taufiq Zafran lelaki di hadapanya menggosok telinganya yang merah tu.

” mesti la sakit dik oiii..ingat telinga abangmu ni getah pe” Zafran dah tarik muncung.

“abang ni cam pompuan la..ckit je Hana tarik tu” gelak Hana..arghh sandwich keju dan Nescafe..My favourite yummy.. baru je dia nak menyuap sandwich tersebut dah hilang.. “ah abang ni pe curi sarapan orang”

Hehe saje je Zafran nak mengusik adiknya tu.. “ala Nampak sedap lagi pun abang tak sarapan lagi.. lagi pun tak baik kedekut nanti cepat tua..”

Geram je Hana dengan satu-satunya abg dia tuh.. entah pepatah mane dia kutip kalo kedekut cepat tua.. mak cik sebelah rumah dia tu lagi kedekut tapi tak tua pun opss pagi-pagi mengumpat orang tua tu pulak.. buat dosa je.. raye nanti minta maaf ek..

“ha yang abang ni pagi-pagi terpacak depan ofis Hana kenapa? Ofis abang kat tingkat 3 tu dah runtuh ke”

“oit mulut tak de insurans.. just nak ingatkan pagi ni GM baru lapor diri harini..”

” Aik sejak bila abang ambil alih tempat su ni? Kalau camtu Hana suruh su berhenti kerja je sebab abang dah ambil alih kerja dia”

Zafran memandang adiknya dengan geram..

“ok la abang chow dulu ek..nanti tingkat 3 runtuh tak sempat abang nak selamatkan harta abang” ujar Zafran berlalu pergi sambil mengeyit mata padaku.

Arghh banyaknye kerja.. jadi ketua jabatan perkhidmatan pelanggan di Hotel Cinta membuatkan dia semakin matang dalam menangani pelanggan-pelanggan yang banyak ragamnya. Hotel yang mempunyai 60 tingkat itu diambil alih abangnya yang juga pengarah selepas papanya ingin menumpukan perhatian kepada syarikat pelancongannya.

komputer dihidupkan dan broadband dicucuk.. hehehe main YM jap..bukan hotel itu tidak membekalkan perkhidmatan internet tetapi dia lagi suka guna benda alah tu.. lagi pun senang la sikit nak buat benda-benda personal seperti buka myspace ke, facebook ke.. baru beberapa minit log in YM terdapat mesej terpapang di skrin komputernya..

prince : salam..wat pet u?? (^_^)

lady_killer : wsalam.. men YM la hu3x.. chat? Da mam? Daddy n mummy chat?

Prince : o0o0 loyar buruk ye..amboi bnyaknye soklan..shat je.. da mam..dorang chat.. sayang, fiq n papa sihat?

Lady_killer : semua shat.. dok Jepun tu kena ngorat x dgn awek-awek kat cne?

Prince : kenapa?eiii byk tol org yg nk ngorat sy..smpai mak cik -mak cik kat pasar jual ikan pon nak ngorat.. tak larat sy nk lyan..Risau ye? acah je..he3x..jgn rsau sy pndang awk sorang je..;-)..lgpown sy dtg sni nk meeting la..

Aku hanye tersenyum.. berbicara dgn lelaki ini memang ada saje ideanya nak mengenakan aku.. aku mengenali jejaka yang bernama Lukman ini dekat setahun..6 bulan kenal kami menjadi pasangan kekasih dan direstui oleh kedua-dua buah keluarga. Lagi pun wajahnya yang persis pelakon korea kim jeon hoon dan boleh berbahasa korea merupakan bonus baginya sebab kebetulan aku minat betul dengan pelakon tersebut.

Kedengaran bunyi ketukan di pintu biliknya.. “masuk”..Suraya menghadiahkan senyuman sambil melangkah masuk..

“cik Hana GM baru tu dah datang.. Jamuan dah nak bermula.. Cuma cik sorang je yang tak de kat majlis tu..ketua-ketua jabatan yang lain semua dah da”

“ok awak tunggu jap ye..kita saing sekali ke majlis tu”

Lady_killer : eyh awk..sy kne g la..jamuan nak stat da..nty kt cont agy eyh..salam n jaga diri bek2 ye..

Setelah sign out Hana dan Suraya menuju ke dewan makan dimana majlis selamat datang kepada GM baru diadakan….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: