Novel : My Girl 7

Nama Pena : tierah

“Selamat pagi semua…”wau…sedapnya bau…
“Selamat pagi…”dah mari duduk cepat,nanti nak gi kerja…
“Tahulah…”macam aku lupa yang hari ni adalah hari pertama aku kerja…macam mana lah nanti aku berkerjasama ngan Arshad…
“Apa termenung lagi tu…Mari duduk sini…”mengelamun je budak ni…
“Ikah,mana umi ngan abah,uncle ngan aunty…?”x nampak pun batang hidung diorang…
“Awal pagi dah mereka gi surau,solat berjemaah…”x kan sekarang x balik lagi…
“Oh….ikah nanti nak gi kerja,adik naik ngan ikah kan?”ambil roti yang dah dibakar oleh ikah untuk masuk kemulut dan kunyah itu aje…
“Yalah…habis tu naik ngan sapa?Hantu…?”x pakai otak betul budak ni…
“X payah lah marah…”pagi2 buta dah marah2…x masuk rezeki tau…
“Macam mana x marah nye….Banyak tanya lah kau ni…”buat orang bengang je…
“Selamat pagi girls…”wau…budak comel molek dah makan tanpa menunggu aku…
“Lambat nye turun…Eeeihh…Arshad apa tercenggang kat situ…,mari sini duduk kat sini…”muram je muka dia ni…mungkin sebab semalam kut,aku marah dia…”Eehm…Arshad akak mintak maaf pasal semalam sebab marah Arshad…”
“X pe kak…Saya maaf kan…”bersalah lah pulak…
“Hari ni Atirah masuk office kan…?”senyap je…
“Eehm…”malas lah nak jawab berjela jela…
“Tirah gi ngan sapa?”orang tanya sepatah,dia pun jawab sepatah…
“Tirah gi ngan akak ikah…Kenapa?”banyak tanya lah pak we ikah ni…
“X de ape lah,saje je tanya…Ingat Tirah gi ngan Arshad…”saje je ungkit…ape reaksi dia…
“X de kes nak gi ngan Tuan Arshad…Dah lah Tirah nak gi siap dulu…”x suka orang ungkit tentang aku ngan Arshad
“Eehh…cepatnye kau nak siap…”pelik…ni mesti sebab Armsyah ungkit tentang dia ngan Arshad.
“Nanti ada juga yang bengang pagi2 buta ni…Setiusaha dia siap lambat nak gi kerja…Nanti adik yang kena bukan ikah….”menyampah aku…
“Yalah…”spontan je jawapan dia…

“Akak,boleh x kalau Atirah gi ngan Arshad?”harap2 akak ikah bagi…
“Eehh…boleh tapi takut Tirah yang x nak?”apa aku mimpi???
“Tadi ada orang sebut nama adik,apa dia?”apasal ada mamat ni…
“Adik,akak lupa lah yang akak ada meeting kat Putrajaya…Pukal 8:30…Adik gi ngan Arshad yah?Bye…”mesti balik nanti mengamuk…
“Ikah!!!….”geramnya aku…
“Jom…”comelnye…muka dia…
“Jom mana nye…?”bengangnye aku…
“Gi kerja lah apalagi…”masam macam asam jawa…

‘Tak pernah terpikir olehku’
‘Tak sedikitpun ku bayangkan’
‘Kau akan pergi’
‘Tinggalkan ku sendiri’

Mana lak phone aku ni…………….Jumpa pun…
*Salam,tirah jangan lupa hari ni kau punya hari pertama kau kerja ngan Tuan Arshad,kau lambat sikit pun…dia akan jadi harimau macam kat dalam zoo,mencari habuan kau tahu…So jangan lambat,ok chow…*
“Ha3……Alia…Alia….”sakit perut aku dibuatnye…Teringin juga aku nak tengok muka Arshad jadi harimau yang mencari habuan untuk makan…Mesti sebijik macam harimau kat zoo…X payah bayar,free of change.Ha3…
“Eehh…apa yang lawak sangat sampai ke luar saya boleh dengar tawa awak ynag macam pontianak tu..?macam pontianak aku dengar…
“Perlu ke awak tahu?Jangan perli saya boleh x?”geramnya aku…
Oh!marah…tadi awak perli saya masa sarapan pagi tadi tu awak ingat saya x sakit hati…?”ni yang aku nak tembak ni…
“Kalau dah sakit hati…kenapa x terus terang dari tadi…?”bengap…
“Sebab saya x nak gaduh ngan awak depan abang ngan akak awak…faham?”ingat aku x de otak..
“Oh…so sekarang ni awak mintak kakak saya pergi kerja dulu sebab awak nak berperang ngan saya…?”ingat aku x tahu tadi apa yang korang bualkan…
“Yes…”budak ni telinga panjang betul…
“Dah habis cakap,saya pun dah panas ni…saya nak masuk kereta.”panasnye…
Suka hati je minah ni masuk kereta aku…Aku ingat nak ambil angin nyaman tapi angin puting beliung dari gunung berapi pulak yang datang…Sabar je lah…

“Issshhhh…panasnye…Kuat sikit lah aircond….”tengoklah kau…
“Eeeiii,sejuklah…Awak nak saya mati kesejukkan ke???”dahlah pagi ni sejuk,lepas tu buka aircond kuat lak tu…
“Suka hati saya lah…Ape awak kesah?”padan muka…nah aku kuat kan lagi…
“Memanglah saya x kesah ni kereta awak tapi saya x tahan sejuklah…”isshhh sejuknye…
“Ade saya cakap ni kereta saya…Ha3….Itu pasal saya kuat kan aircond supaya awak boleh belajar macam mana nak tahan sejuk…Suka sangat cepat mengaku kalah…”padan muka kau,aku bagi sebijik kat kau…
“Mentang mentang awak tu banyak lemak,kolestrol…Saya ni kurus kering…awak nak buli saya…?”aku x lah kurus sangat tapi berisi adalah…
“Perasan pun awak ni kurus kering,kenapa x cakap yang awak ni kurus macam anak lipan ke atau cipan ke…baru kena sikit ayat kau….HA!!!!3……”kau ni boleh buat bahan gelak betul lah…
“AWAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!………”geramnye aku….

p/s:Salam.Sorry lambat balas….Saya punya lah perah otak sampai x sedar yang saya lupa nak hantar.Saya harap kamu semua tehibur dengan episod ni…Asalammualaikum…

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: