Novel : My Girl 8

Nama Pena : tierah

ah!!!besarnye…….syarikat ni…Kalah Kl Tower ni….
“Woi!cepat sikit lah…Dah lah lambat datang,tercengak lagi kat sini.Kau ingat kau tu model apa…Kau tu setiusaha aku,so jangan malu kan aku kat depan staff bawahan aku…Faham?”cuak kau…
“Saya mintak maaf Tuan Arshad.”mak aik…betul lah cakap alia…kalau ada je…staff datang lambat termasuk aku,dia akan jd harimau yang x cukup menjadi makanan dia…mesti ada yang lebih,mungkin sebab tu kut…Tuan Arshad grmuk…tapi aku tengok x gemuk tapi kacak adalah…He…he…He…
“Apa lagi tu…X nak masuk ke???”sengih sorang2 macam kerang busuk…
“Maaf Tuan Arshad…”tu lah kau kan dah kena lagi sekali…
“Wei!Arshad…”sapa lak tu…
“Oh…kau ke Rizz…Sory lah aku datang lambat,ni…ada hal sikit tadi…”segak nampak Rizz hari ni…ni mesti ada apa2…
“Tak pe…Ni sapa???”cute lah budak ni…
“Oh…minah senget ni…Adik setiusaha papa aku…Dia tidur rumah aku mulai hari ni…So aku ada hal,kau boleh tolang aku perkenalkan dia kat staff lain yeh?Ok,bye…”malas aku nak layan minah senget tu…
“Ok…”selamba badak je…cakap budak cute ni minah senget…
………………………
\’Suka hati badak dia…je cakap aku ni minah senget.Aku ingat hari ni nak baik2 semula tapi dia pulak yang buat hal,aku pun dah hilang mood nak berbaik ngan dia…
\’Marah kot minah cute ni…Lebih baik aku tegur dia kalau x lagi tajam muncung dia tu…
“Nama awak sapa?”harap dia x marah…
“Oh!saya mintak maaf sebab dari tadi x tegur awak.Nama saya Atirah,panggil Tirah je…Nama awak apa?”hensem pulak mamat ni…
“Nama saya Ahmad Rizzal,panggil Rizz je…”baik juga budak ni…manis oarng nye…
“Oh!…”aku x tahu nak cakap apa dah…
“Awak,pasal Tuan arshad tu awak jangan terasa pulak…tentang percakapan dia tu…”harap dia faham
“Oh!pasal tu…Saya memang terasa pun…X pe awak jangan risau,tahu lah apa saya nak buat…”macam orang jahat lah pulak aku ni…
\’Biar betul budak ni…\'”Kalau macam tu,mari saya pekenalkan awak kat staff kat sini…”lagi aku x tegur nanti lagi panjan idea yang dia nak perkenakan kat Arshad
“Boleh juga…”nanti2 je lah aku fikir kan…
……………………………………..

“Asalammualaikum…”mana orangnya…
“Walaikummusalam…Anak mama dah balik…Macam mana kat office hari ni?”kesian,penat kut…
“Ok mama…”penatnye…rasa macam nak telentong kat atas sofa lah pulak
“Sudah2…Kalau nak telentong pun gi masuk bilik.Tirah macam mana hari pertama kat office?”aku tengok budak ni muram je dari tadi…penat juga kut…
“Ok aunty…Saya naik dulu yeh aunty…?”penatnya…
“Wei!ambil beg laptop aku ni gi letak kat atas…?”malasnye….
“Eehhmm…”dia ingat aku ni orang gaji kau apa…
“Arshad!x baik tau buat macam tu kat Tirah…Dia balik kerja penat,kenapa x suruh adik je letak kat atas je…”uka sangat buli tirah…
“Alah…kan tirah nak naik ke atas…apasalahnye kalau suruh dia naik letak beg tu kat atas…”sakitnye…pinggang aku…
“Dah,biar aunty bawak beg Arshad tu…”degil betul budak ni…
“X pe aunty…Apa yang Arshad cakap tu ada betul nye pasal saya nak naik ata so biar saya je lah letak beg ni kat atas…Saya naik dulu…”hari ni hari kau,esok2 hari aku pulak…
“Abang saje je nak buli akak tirah…Kesian adik tengok akak tirah…”menyampah aku ngan abang aku ni…
“Ape ni…semua bela tirah ni…”mana acik…
“Memang pun kitorang patut bela akak tirah,buat apa nak bela abang.Buat sakit hati je…Dah lah,adik nak naik atas lah,tengok akak tirah.Dah lama x borak2 ngan akak.”malas nak layan abang aku…
“Adik masih marah kat abang ke…?”mesti kes hari tu dia x habis marah ni..
“Dah tahu tanya lagi…Kenapa abang sanggup buat macam tu kat akak tirah?Adik tengok akak tirah tu suka kat abang sepenuh hati tau tapi abang ni ada mata tapi buta tentang perasaan orang…Abang cuma nampak perasaan girlfriend abng tu…Adik tengok girlfriend abang tu nakduit bukan cinta…Malas lah nak cakap ngan abang,buat sakit mulut je…”menyampah aku…
“Adik x baik cakap macam tu kat abang…”mulut boleh tahan juga anak dara aku ni…
“Memang patut pun mama…Abang ni kena bagi pengajaran kat dia…Ada mata tapi x nampak,lebih baik bagi je mata tu kat orang buta,lagi bagus.Mama bela lah abang,adik x ingin pun…”aku dah hilang sabar tahap cipan ni,jangan sampai aku hilang sabar tahap gunun berapi kat Sumatera tu…nanti x de ubat nak baik semula…
“Ape yang adik cakap tu betul Arshad,Arshad tinggal kan lah awek Arshad tu…Mama tengok pun buat sakit mata je…Mama rasa elok kalau Arshad pilih Atirah tu…X lah sakit mata memandang,sihat pun ada…Dah lah mama nak gi tengok dapur ngan bibie…Harap Arshad fikir masak2 la tentang apa yang adik cakap,akak ikah,mama ye?Dah gi naik atas berehat,nanti makan malam mama panggil…”Ape nak jadi ngan anak aku pun aku x tahu…
……………………………………………

“Arshad…mari turun makan….”mana ni budakni…aku dah panggil banyak kali,tapi x keluar pun dari bilik tu…
“Atirah bole tolong panggil kan Arshad x?”mintak tolong kat tirah lah…
“Boleh aunty.”kacau je lah Arsad ni…
\’tok…tok…\’
“Arshad,mama panggil turun makan…Arshad.”x de orang jawab pun..lebih baik aku masuk.
\’Cantik juga bilik dia ni,pandai dia kemas bilik and paling aku terpaku tengok dalam bilik dia ialah satu gambar yang sangat boleh membuat hati orang tenang…Cantik,sapa lah yang lukis ambar ni…teringin aku nak tengok orang yan lukis gambar ni…Mesti muka dia tenang seperti dalam gambar ni…
“Kau buat ape kat dalam bilik aku ni?”minah senget ni buat apa kat bilik aku ni…
\’Pargh…..\'”Ah,aku mintak maaf Arshad.Aku x sengaja nak menjatuhkan gambar ni…”mesti dia marah…
“Keluar kau,keluar…”habis gambar aku…
“Aku mintak maaf…”
\’Aku terus lari masuk bilik…Jantung aku rasa macam nak pecah pun ada…Tengok muka bengis dia tu,sungguh menyeramkan aku….Sampai boleh membuat kan aku menangis…Aku rasa macam bersalah lah pulak jatuh kan gambar tu…mesti gambar tu bermakna bagi dia.aku x tahu macam mana boleh jatuh dari tangan aku,munkin sebab aku terperanjat tengok Arshad keluar dari bilik air dengan memakai tuala je…Lepas tu terjah aku dari belakang,memang padan lah gambar tu jatuh…Dah lah aku pun dah x rasa nak makan malam…Aku rasa nak tidur kejap lah…
………………………………..
“Tadi bunyi ada benda pecah tu apa benda Arsyad?”
“X de apa lah mama…”malas lah nak cerita…
“Mana Atirah Arsyad?Tadi mama suruh dia pangil kan kamu…?”pelik…
“Dia suruh kita makan dulu.Kat dia tadi,dia rasa sakit perut…Dah lah,jom lah kita makan,Arsyad pun lapar ni…”lantak lah dia,malas aku nak ambil tahu.
………………………………..
“Aarghhh…lapar lah pulak.Dah pukul 12 tengah malam ni…Mesti semua orsng dah tidur…”rasa ringan sikit badan ni…
“Bibie pun dah tidur,nampaknye…buat air sendiri lah…”mana bahan2 nak buat air ni..
“Kenapa kaux turun makan tadi?”
“Hah…tadi x rasa lapar,lepas bangun tidur tiba2 perut rasa lapar itu pasal aku turun buat air…”mesti dia marah lagi kat aku…
“Kau gi duduk sana,biar aku buat…”
“Baik…”apasal dia nak buat air untuk aku…
“Nah…tentang tadi kau x payah takut,aku maafkan kau.Aku tahu kau x sengaja pasal aku terjah kau dari belangka kau o ni bukun salah kau…”
“Aku pun x patut pegang gambar tu,kalau jadi macam ni…”aku pun rasa bersalah…
\’apa lagi nak aku bual kan…\’
“Aku nak mintak maaf kat kau pasal hari tu…Aku x sangka kau ada kat Shooping Complex tu…Mesti kau cemburu kan?”kesian aku tengok dia…
“Mana ade aku cemburu…”malu dong…
“alah…x payah tipu aku lah…Kau ingat perempuan x de perasaan malu ape…Aku tahu lah…”malu lah tu…
“Ape kau cakap tu memang betul…Masa tu memang aku rasa cemburu,sakit hati and nak nangis pun ade juga tapi nak buat ape…Kau pun dah ada girlfriend,aku nak buat macam mana.X kan aku nak halang percintan korang kot,buat malu je…Lebih baik diam and buang perasaan ada hati kat kau.Itu adalah jalan yang terbaik bagi aku…Ok lah,aku naik dulu.Nanti esok pagi aku lambat bangun,kau bising pulak.Esok aku gi kerja ngan akak ikah so kau x payah ajak aku gi kerja sama2.Kalau ada salah cakap ke…aku mintak maaf.Selamat malam.”kenapa aku rasa nak nangis pulak ni…
“Selamat malam.”dengan nada yang sangat perlahan.
‘Kenapa aku x pernah memahami perasaan dia…Kenpa????’
Kenapa aku x boleh tahan air mata adam ini…Sebelum ni x pernah jadi macam ni tapi bila Atirah cakap macam tu aku sangat terasa,rasa macam hati aku ni terguris kena ngan pisau yang tajam.Macam x boleh di sembuh kan….

p/s:penatnye nak siapkan cerita ni…Kalau ada salah ayat,saya mintak maaf…Asalammualaikum….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: